Nieruchomości niezamieszkane
Nieruchomości niezamieszkane w systemie
Właściciele nieruchomości niezamieszkanych, którzy odwołają oświadczenie o wyłączeniu się z systemu oraz właściciele nieruchomości, które powstały w trakcie obowiązywania umowy w sprawie zamówienia publicznego na odbieranie odpadów komunalnych zobowiązani są do złożenia deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
Deklaracje można złożyć w następujący sposób :
- osobiście w biurze Związku w Polkowicach przy ul. Małej 1,
- przesłać drogą pocztową na adres Biura Związku Gmin Zagłębia Miedziowego, ul. Mała 1, 59-100 Polkowice,
- elektronicznie na skrzynkę podawczą funkcjonującą w ramach ePUAP(dopuszczalne formaty plików: pdf., .doc, .docx., odt.). Złożenie deklaracji w ten sposób wymaga posiadania certyfikatu kwalifikowanego lub profilu zaufanego.
Właściciele nieruchomości niezamieszkanych są zobowiązani do wyposażenia nieruchomości w pojemniki na: papier, szkło, metale i tworzywa sztuczne, bioodpady oraz odpady niesegregowane (zmieszane) o pojemności dostosowanej do potrzeb danej nieruchomości.
Stawka opłaty za pojemnik:
Opłatę za odpady należy wyliczać w poniższy sposób:
stawka opłaty x liczba pojemników x liczba odbiorów w miesiącu.
Należy pamiętać, że każda nieruchomość musi wyposażyć się w pojemniki na każdą z pięciu zbieranych frakcji odpadów.
Częstotliwość odbioru odpadów
– odpady niesegregowane (zmieszane)
raz na dwa tygodnie,
– bioodpady
raz na dwa tygodnie,
* z ogródków działkowych w okresie od 1 grudnia do 31 marca – raz w miesiącu.
– odpady selektywne (tworzywa sztuczne i metal, papier, szkło)
raz w miesiącu.
Ilość odpadów odbieranych z nieruchomości niezamieszkanej, uzależniona jest od zadeklarowanej przez właściciela tej nieruchomości liczby i pojemności pojemników, w które wyposażona jest nieruchomość.
Opłata miesięczna za gospodarowanie odpadami komunalnymi stanowi iloczyn zadeklarowanej liczby pojemników przeznaczonych do zbierania odpadów komunalnych powstających na danej nieruchomości oraz stawki opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi. Przez zadeklarowaną liczbę pojemników rozumie się iloczyn liczby pojemników przeznaczonych do zbierania odpadów komunalnych na terenie nieruchomości oraz liczby ich opróżnień w ciągu miesiąca.
Nieruchomości niezamieszkane poza systemem
Właściciele nieruchomości niezamieszkanych, którzy złożyli skuteczne oświadczenie o wyłączeniu ze związkowego systemu odbioru odpadów, gospodarują swoimi odpadami na dotychczasowych zasadach, we własnym zakresie podpisując umowy na odbiór odpadów.
Umowę taką można zawrzeć jedynie z firmą, wpisaną do Rejestru działalności regulowanej.
Umowa zawarta na odbiór odpadów komunalnych z terenu nieruchomości niezamieszkanych musi zapewniać odbiór pięciu frakcji odpadów komunalnych, tj. tworzyw sztucznych i metali, papieru, szkła, bioodpadów i niesegregowanych odpadów.
Określone przez firmy stawki opłaty za odbiór i zagospodarowanie odpadów nie mogą być wyższe od górnych stawek ustalonych uchwałą nr XXIII/111/22, Zgromadzenia Związku Gmin Zagłębia Miedziowego z dnia 15 lutego 2022 r., w sprawie określenia górnych stawek opłat ponoszonych przez właścicieli nieruchomości za usługi odbierania i zagospodarowywania odpadów komunalnych.
Ważne!
Odbiór wszystkich odpadów zebranych na terenie nieruchomości niezamieszkanych odbywa się w sposób ustalony z wykonawcą usługi. Właściciele takich nieruchomości nie mogą pozbywać się swoich odpadów w Osiedlowych PSZOK-ach.
Właściciele nieruchomości niezamieszkanych, którzy złożą oświadczenie o wyłączeniu się ze związkowego systemu odbioru odpadów, na podstawie art. 6 ust. 5a ww ustawy,podlegają cyklicznej kontroli posiadania umowy na odbiór odpadów komunalnych poprzez okazanie takich umów i dowodów uiszczania opłat za te usługi.
Więcej informacji można uzyskać pod numerami telefonu:
76 840 14 95
76 840 14 68