Właściciele takich nieruchomości gospodarują swoimi odpadami na dotychczasowych zasadach, we własnym zakresie podpisując umowy na odbiór odpadów. Umowę taką można zawrzeć jedynie z firmą, wpisaną do Rejestru działalności regulowanej (rejestr jest dostępny w Biurze ZGZM lub na stronach internetowych Związku Gmin Zagłebia Miedziowego, lub w zakładce Rejestr działalności regulowanej
Właściciele nieruchomości niezamieszkanych nie mają obowiązku składania w ZGZM deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi. Za odbiór odpadów rozliczają się bezpośrednio z wykonawcą usługi, według jego cennika.
Właściciele nieruchomości niezamieszkanych mogą segregować odpady do pojemników lub worków, przy czym obowiązuje kolorystyka, odpowiadająca poszczególnym frakcjom: kolor żółty – na plastik, metal i opakowania wielomateriałowe, kolor niebieski – na papier, kolor zielony i biały – na odpady szklane, kolor brązowy- odpay ulegające biodegradacji.
Worki do segregacji odpadów powinny mieć pojemność 60 lub 120 litrów.
Ważne!
Odbiór wszystkich odpadów zebranych na terenie nieruchomości niezamieszkanych odbywa się w sposób ustalony z wykonawcą usługi. Właściciele takich nieruchomości nie mogą pozbywać się swoich odpadów w Osiedlowych PSZOK-ach.
Określone przez firmy stawki nie mogą być jednak wyższe od górnych stawek ustalonych przez Zgromadzenie Związku Gmin Zagłębia Miedziowego w dniu 15 lutego 2022 r.